کربکندی سرمربی سابق صبای قم در گفت و گو با دویچه وله ؛

 

کربکندی سرمربی سابق صبای قم در گفت و گو با دویچه وله ؛

از پارتی بازی لاریجانی برای ورود صبا باطری به قم تا بی منطقی استانداری در حمایت مالی

 

محمد رضا یا همان رسول کربکندی سرمربی سابق تیم فوتبال صبای قم که در فصل 89-88 لیگ برتر فوتبال سرمربی گیری نماینده قم در آن لیگ را برعهده داشت در گفت و گویی اختصاصی با سایت دویچه وله آلمان برخی عقده های خود از عدم به کار گیری اش در لیگ دهم را بازگشاسس کرده است.

او که در نیمه های لیگ نهم جای محمد حسین ضیائی را در تیم فوتبال صبای قم گرفت با کسب نتایج نسبتا خوب تیم صبا را در آن لیگ به سرمنزل مقصود رساند اما توقعات بالای او در مسایل مالی و شرایط غیر قابل قبولش برای هیات مدیره باشگاه باعث شد تا این مربی از صبا جدا شود.

البته از آن زمان تاکنون رسول کربکندی هنوز نتوانسته است تیم دلخواه خود را در هیچ یک از لیگ های دسته برتر ، یک ، دو و حتی سه پیدا کند.

سخنان او در مورد صبا آن هم در یک رسانه معاند با ایران جای سووال دارد که متن کامل آن در زیر آمده است:


·         آقای کربکندی شما سابقه‌ی سرمربی‌گری در تیم فوتبال صبای قم در سال های اخیر را دارید. از ساختار سخت‌افزاری، موقعیت تمرینات، محل برگزاری دیدارهای خانگی، ساختار مالی و کلاً از شخصیت این باشگاه برای‌مان بگویید؟"

-          قم خب از شهرهایی بود که در فوتبال ایران جایی نداشت.  این‌ها با توجه به این که نماینده‌ مجلس‌شان، آقای لاریجانی که الان رئیس مجلس است،  از این خرید و فروش‌هایی که در فوتبال ایران رایج است، تیم صبا باطری که در تهران بود را از صنایع دفاع گرفتند و واگذار کردند به قم. هزینه‌های این تیم بر عهده‌ استانداری قم است که خیلی از نظر مالی راحت و منطقی نمی‌توانند هزینه کنند.


·         آقای کربکندی در پاسخ به این سؤال که شهر قم در ایران همیشه از یک نماد سنتی‌ـ مذهبی برخوردار بوده. آیا با موفقیت‌های تیم فوتبال صبای قم می‌تواند به چهره‌ این شهر یک شخصیت و چهره‌ ورزشی نیز اضافه شود؟

-          قطعاً بستگی به نتایج دارد. اکثریت باشگاه های ما بدهی‌های خیلی زیادی را به بازیکنان‌ و مربیان و افراد دیگر دارند. الان که باید تازه به بخش خصوصی هم واگذار شوند، این مشکلات بیشتر می‌شود. چون تا الان از بودجه‌های هنگفت دولتی استفاده می‌کردند و جاهایی مثل استانداری قم شاید با توجه به هزینه‌ها و بودجه‌هایی که دارد، نتواند آن‌طور که باید و شاید برای تیم‌اش هزینه کند و اگر بخواهند انگیزه‌های تیم‌شان از بین نروند، باید پول و پاداش‌های‌شان را به موقع بدهند.