میزبانی صبای قم در لیگ برتر فوتبال در هاله ای از ابهام

پس از عدم رفع نواقص تذکر داده شده از سوی AFC؛

میزبانی صبای قم در لیگ برتر فوتبال در هاله ای از ابهام


پس از آن که مسوولین تربیت بدنی قم و ورزشگاه یادگار امام راحل نتوانستند برخی ایرادات مطرح شده از سوی بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) را مرتفع کنند میزبانی صبای قم در لیگ برتر فوتبال در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

پس از بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور تهیه گزارش از ورزشگاه های میزبان تیم های لیگ برتری ایران در خرداد ماه گذشته هنوز مشکل نور و جایگاه خبرنگاران ورزشگاه یادگار امام راحل مرتفع نشده است.

مدیر ورزشگاه یادگار امام راحل قم در این زمینه به مشکلات مالی در تامین بودجه نگهداری ورزشگاه یادگار امام قم اشاره کرد و گفت: اعتبار کافی به منظور نگهداری ورزشگاه در اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان قم تامین نشده است و به همین منظور قادر به رفع مشکل نور و جایگاه خبرنگاران نبودیم.

وی اظهار داشت : پس از آن که به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم ایراد نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به نور و جایگاه خبرنگاران ورزشگاه یادگار امام را مرتفع کنیم با هماهنگی صورت گرفته میان فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور (وابسته به وزارت ورزش و جوانان ) این شرکت ملزم به همکاری و رفع آن نواقص شده است.
وی ابرازداشت: مشکل اتاق کار صداوسیما و عکاسان به همراه تعبیه سازی میکس زون(راهرو انجام مصاحبه با بازیکنان) که مورد ایراد نمایندگان
AFC قرار گرفته بودند را مرتفع کرده و تصاویر مربوط به آن ها را به منظور ارسال به AFC به فدراسیون فوتبال تحویل داده ایم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تا کنون شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور که ملزم به رفع نقص نور ورزشگاه و هم چنین تعبیه جایگاه خبرنگاران شده است هیچ گونه اقدام عملی را در مرتفع کردن آن نواقص انجام نداده است.

مدیر ورزشگاه یادگار امام قم افزود: پیش از آن که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور ملزم به رفع مشکل نور و جایگاه خبرنگاران استادیوم یادگار امام شود در برآوردی تعبیه جایگاه خبرنگاران به 300 میلیون ریال و رفع نقص نور ورزشگاه به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.



گفتنی است عزیز محمدی رییس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران شنبه 12 شهریور ماه در خصوص آخرین وضعیت اصلاحات انجام شده در ورزشگاه ها بر اساس استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرده بود که عکس‌های اصلاحات صورت گرفته در چهار ورزشگاه تختی اهواز، دستگردی تهران، یادگار امام قم و انقلاب کرج هنوز تحویل سازمان لیگ به منظور ارسال کنفدراسیون فوتبال آسیا نشده است.

البته عزیز محمدی از دریافت فرصتی یک هفته ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور فرستادن مدارک تیم های لیگ برتر ایران و اصلاحات انجام شده خبر داده بود که با این حساب تصاویر رفع مشکل نور و جایگاه خبرنگاران ورزشگاه یادگار امام قم هنوز به فدراسیون فوتبال ارائه نشده است.
نهم خرداد ماه گذشته سوزوکی توکوآکی نماینده
AFC به همراه استیو کین رئیس کمیته لیگ حرفه ای فوتبال آسیا و مدیر رسانه ای این کمیته پس از 14 روز بازدید از امکانات باشگاه های فوتبال ایران به همراه عزیزمحمدی رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در نشستی با خبرنگاران به تشریح بازدید خود پرداختند.
عزیز محمدی در این نشست اعلام کرده بود که ورزشگاه یادگار امام تبریز، یادگار امام قم، انقلاب کرج، اکباتان راه‌آهن، قدس همدان و سردار جنگل رشت با رفع معایب کوچک خود می توانند نمره
a را دریافت کنند.
در این نشست مشکل اتاق کار صداوسیما و عکاسان به همراه تعبیه سازی میکس زون(راهرو انجام مصاحبه با بازیکنان) ، نور زمین بازی و عدم وجود جایگاه مناسب برای خبرنگاران مهم ترین نواقص اعلام شده از سوی بازرسان
AFC در ورزشگاه یادگار امام قم اعلام شد.

به گفته مدیر ورشگاه یادگار امام قم مشکل اتاق کار صدا و سیما و عکاسان اکنون مرتفع شده است اما بنا بر آخرین گزارش های خبرنگار ما در دیدار جمعه هفته گذشته ما بین ملوان انزلی و صبای قم تمامی عکاسان و عوامل صدا و سیما از وجود این چنین اتاق کاری اظهار بی اطلاعی می کردند.
عزیز محمدی در همان نشست اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا این اجازه را به سازمان لیگ داده است تا اگر هر یک از این ورزشگاه ها در زمان تعیین شده به شرایط ایده‌آل نرسند به دلیل جلوگیری از عدم دریافت نمره منفی برای فوتبال ایران نگذارد تیم های میزبان در آن ورزشگاه ها در لیگ برتر شرکت کنند.
رئیس سازمان لیگ هم چنین تاکید کرده بود که مدیران ورزشگاه ها و باشگاه های لیگ برتری تا پیش از 11 شهریور جاری باید مدارک اصلاحات انجام شده مورد نظر بازرسان
AFC را به فدراسیون فوتبال ارائه کنند.
ساخت ورزشگاه یادگار امام قم به عنوان یک ورزشگاه چند منظوره از تیر ماه سال 80 آغاز شد.
این ورزشگاه در تیر ماه 1386 به دست محمد علی آبادی رییس وقت سازمان تربیت بدنی و با هزینه ای بالغ بر 41 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
هم اکنون اصلی ترین استفاده از این ورزشگاه میزبانی از دیدارهای صبای قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور است اما با توجه به این که این استادیوم از پیست دو و میدانی 8 خط با رویه تارتان نیز برخوردار دوندگان قمی نیز از این پیست استفاده می کنند.
استادیوم فوتبال ورزرشگاه یادگار امام قم ظرفیت پذیرش از 15 هزار تماشاگر را دارد.

حال باید دید که آیا صبای قم در ادامه لیگ برتر می تواند از حریفان خود در ورزشگاه یادگار امام پذیرایی کند یا خیر ؟ امید است مسوولین ورزش قم پس از چهار سال ورود صبا به قم و چندین مورد بازرسی بازرسان AFC  این بار تهدیدها و تذکرها را جدی گرفته و مانع از عدم میزبانی صبا در لیگ برتر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد