ورود تماشاگران زن به ورزشگاه های قم !!؟

برخی زنان به عنوان تماشاگر اخیرا در یکی از رقابت های ورزشی استان از نزدیک نظاره گر یک رویداد ورزشی بودند.

به گزارش جهان نیوز در دیدار جمعه گذشته تیم هندبال مهتاب قم مقابل سایپای کاشان حضور چند تماشاگر زن در سالن ورزشی شهید حیدریان قم قابل توجه بود.

چند سالی است که حضور زنان به عنوان تماشاگر در برخی رقابت های ورزشی چون هندبال ، والیبال ، بسکتبال و .... در سالن های ورزشی در کشور بلامانع است اما این حضور در شهر قم به دلیل برخی محدودیت ها هم اکنون عملی نشده است.

سال پیش نیز در جریان دیدار بسکتبال تیم های مهرام تهران و راه و ترابری قم یک خبرنگار زن تهرانی با وجود برخوردهای شدید حراست تربیت بدنی قم موفق شد دیدار مذکور را از نزدیک در سالن شهید رضائیان قم نظاره گر باشد.

به هر حال حضور تماشاگران زن در ورزشگاه های استان به عنوان تماشاگر نیاز به روشن گری اداره کل ورزش و جوانان قم دارد که آیا پس از سال ها زنان و دختران قمی می توانند به عنوان تماشاگر در ورزشگاه ها حضور یابند یا خیر؟!! 

هدف از درج این خبر به هیچ وجه اتهام زنی به افراد و حتی حراست تربیت بدنی نیست بلکه جلب توجه برای مسوولین ورزش استان به منظور روشن گری در مورد حضور زنانان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه ها است. 

البته به گفته یک منبع آگاه زنانی که در ورزشگاه حیدریان تماشاگر دیدار هندبال بوده اند کاشانی بوده و همراه تیم سایپای کاشان بوده اند و بدلیل وضعیت نامناسب آب و هوایی در سالن شهید حیدریان استقرار یافته اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
محسن صفری دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:05 ب.ظ

خسته نباشید جناب جهانگیریان از این که از بین بچه های رسانه ای قم یکی مثل شما هنوز نسبت به این گونه مسایل دغدغه دارد و سعی می کند که اخبار حاشیه ای استان را پیگیری کند خوشحالم. البته وقتی تیتر خبر را دیدم احساس کردم قصد استمرار مقابله با تربیت بدنی را دارید ولی در پایان خبر متوجه منظور خیرتان شدم. به هر حال ممنون و خسته نباشید.

جعفری / رکنا سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ http://www.rokna.blogsky.com/

سلام ، با این جمله شما موافقم که مساله حضور زنان در ورزشگاه "به روشن گری اداره کل ورزش و جوانان قم دارد" اما به این معنا که خود آقایان را باید در این رابطه روشن و توجیه کرد و گرنه جامعه خودش روشن و توجیه است و اگر بگذارند، "در بیشتر مواقع" و "تا حد زیادی" ، درست و منطقی رفتار می کند.. آقایان چون نسبت به تغییرات و واقعیت های گسترده اجتماعی "توجیه نیستند، بخاطر احتمال یک خطا یا بقول خودشان "سوء استفاده" ، همه را محروم می کنند و حکایت همان می شود که گفت بخاطر یک بی نماز در مسجد را می بندند...
شاد باشی + یک گل سرخ

با سپاس از شما نظر خیلی از کارشناسان در این زمینه این است که حضور زنان در ورزشگاه ها خود به تلطیف فضای فرهنگی ورزشگاه ها کمک می کند مانند حضور زنان در رشته هایی چون والیبال و بسکتبال که واقعا فضای سالمی را در ورزشگاه ها ایجاد کرده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد