صبای قم – ذوب آهن

صبا در پی کسب اولین پیروزی خود در برابر تیم اصفهانی است


تیم های فوتبال صبای قم و ذوب آهن اصفهان در حالی روز جمعه 22 مهرماه به مصاف همدیگر می روند که صبایی ها در اندیشه حفظ موقعیت خود و ذوبی اهنی ها ، بدنبال راهیابی به جمع تیم های صدر نشین هستند.
 
تاریخچه بازی های دو تیم نشان می دهد که صبا یا همان صباباتری سابق از زمان ورود به استان قم در سال 1387 تاکنون هنوز موفق به شکست ذوب آهن نشده است.
دو تیم شش بار در سه سال گذشته در لیگ های هشتم ، نهم و دهم برتر ایران به مصاف هم رفته اند که در آن بازی ها ذوب آهن صاحب سه برد شده است و سه بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.
شاید جذاب ترین دیدار دو تیم بازی برگشت فصل پیش در ورزشگاه یادگار امام راحل در قم بود که صبا در دقایق پایانی و در اوقات تلف شده با نتیجه دو بر یک ناکام ماند.



روز جمعه صبای قم در حالی به مصاف ذوب آهن اصفهان می رود که بازی هفته گذشته خود را در تهران برابر پرسپولیس با نتیجه دو برصفر واگذار کرده است.

ذوب آهن نیز در خانه خود مقابل تیم متحول شده نفت تهران با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شده است.
ذوبی ها در پایان هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور تنها دو برد کسب کرده اند ، در پنج بار به تساوی رضایت داده و یک بار نیز باخته اند ، البته تیم اصفهانی یک بازی عقب افتاده مقابل مس سرچشمه کرمان خواهد داشت.
این تیم هم اکنون با 11 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است ، آن ها در 9 بازی گذشته خود 11 گل زده اند و 10 بار نیز دروازه شان باز شده است.
صبای قم نیز از 9 بازی گذشته خود صاحب شش برد ، یک تساوی و دو باخت شده است و با کسب 19 امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور سازی تبریز و استقلال تهران در رده سوم جدول قرار دارد.
بازیکنان صبا در بازی های گذشته خود صاحب 11 گل شده اند و هشت بار نیز دروازه آن ها باز شده است.
محمد قاضی ، سید محمد حسینی ، کاماچو برزیلی و شهاب گردان از بازیکنان تاثیر گذار ذوب آهن در دیدار جمعه مقابل صبا خواهند بود و صبا نیز با تکیه بر بازیکنان کلیدی خود چون حامد لک ، سهراب بختیاری زاده ،مرتضی کاشی و غلامرضا عنایتی به مصاف حریف سرسخت خود خواهد رفت.
داوود حقی بازیکن ثابت فصل گذشته صبای قم که بدلیل عدم توافق با باشگاه صبا از این تیم جدا شده و این روزها به یک بازیکن نیمکت نشین در ذوب آهن تبدیل شده است و مسلما به دنبال فرصتی خواهد بود تا با بازی مقابل شاگردان عبدالله ویسی به این مربی و مسئولان باشگاه صبا ثابت کند که نباید او را ارزان از دست می دادند.
این دیدار از دیگر سو جدالی بین یک مربی کارکشته و قدیمی و مربی جوانی چون عبدالله ویسی خواهد بود.


منصورابراهیم زاده سرمربی ذوب آهن که از مربیان باسابقه و کارکشته فوتبال ایران است با جمعی از بازیکنان نامی و پرهزینه به مصاف عبدالله ویسی سرمربی صبا خواهد رفت که در لیگ امسال جمعی از بازیکنان جوان و ناشناس را در تیم خود جمع کرده است.
آن ها در دیدارهای گذشته به جز پیروزی سه بر دو مقابل تراکتورسازی تبریز در مقابل سپاهان اصفهان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شده اند و در برابر پرسپولیس نیز با دو گل شکست خورده اند.
از همین رو در صورتی که ویسی بتواند در دیدار جمعه توان روحی و روانی بازیکنان خود را بالا برده و راه های بازی مقابل تیم های با بازیکنان بزرگ و نامدار را به آنان گوشزد کند می تواند پیروزی دیگری در لیگ برتر کسب کند.

 

در آستانه آغاز لیگ برتر بسکتبال؛سایه بلاتکلیفی بر سر نماینده قم

در حالی که کمتر از 20 روز به آغاز مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور باقی است سایه بلاتکلیفی بر سر نماینده قم در این مسابقات حاکم شده است.

طبق اعلام فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از اواخر مهر ماه آغاز خواهد شد و این در حالی است که هنوز وضعیت مالی و فنی نماینده قم در لیگ برتر بسکتبال مشخص نشده است.

بسکتبالیست های قمی پس از سال ها تلاش ناکام در راه یابی به لیگ برتر بسکتبال با قهرمانی در مسابقات دو فصل پیش لیگ دسته اول کشور برای اولین بار در تاریخ بسکتبال قم به لیگ برتر راه یافتند.

نماینده بسکتبال قم در لیگ برتر در اولین حضور خود در این مسابقات تحت عنوان راه و ترابری عنوان پدیده لیگ را در اختیار گرفته و به عنوان پنجمی دست یافت.

اولین حضور بسکتبال قم در لیگ برتر با در اختیار گرفتن نام های بلندآوازه بسکتبال کشور مانند اصغر کاردوست و ایمان زندی دو ملی پوش کشورمان آغاز شد و این امر باعث جذب تعداد بسیاری تماشاگر به دیدارهای خانگی راه و ترابری شد.

اما اهالی ورزش قم پس از سال ها انتظار برای دست یابی به سهمیه لیگ برتر بسکتبال قدردان این سهمیه با ارزش نبودند و مشکلات مالی و عدم ثبات در مسایل مدیریتی و کلان باشگاه  باعث شد تیم راه و ترابری در آستانه راه یابی به نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر دچار حاشیه شود.

بازیکنان این تیم در حالی که با اقتدار مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشته بودند به دلیل مشکلات مالی دو دیدار رفت و برگشت در مرحله یک چهارم نهایی را به توزین الکتریک کاشان واگذار کردند.

در دیدار رفت با توزین الکتریک در کاشان بود که احمد مارکوس به عنوان یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان راه و ترابری در اعتراض به عدم دریافت حقوق در بازی حضور نیافت.



اولین حضور نماینده قم در لیگ برتر بسکتبال در حالی به پایان رسید که مشکلات مالی و عدم ثبات در مسایل مدیریتی این تیم را به حاشیه برده و هنوز نیز این حواشی نماینده بسکتبال قم را در بلاتکلیفی فرو برده است.

در حالی که کمتر از 20 روز به آغاز مسابقات لیگ برتر باقی مانده است به دلیل عدم وجود حامی مالی سایه بلاتکلیفی بر سر نماینده بسکتبال قم حاکم شده و حضور آن در دوره بعدی لیگ برتر را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

اما آن چه تا حدودی دوست داران بسکتبال در قم را خوشحال کرد ورود اداره کل ورزش و جوانان قم به مسایل نماینده بسکتبال قم در لیگ برتر بود.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم دوشنبه هفتم شهریور ماه گذشته عنوان کرده بود که عباس آقا کوچکی سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال راه و ترابری قم بار دیگر هدایت نماینده قم در رقابت های فصل جدید لیگ برتر را بر عهده خواهد داشت.
با توافق شفاهی میان عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان قم و عباس آقا کوچکی مقرر شده بود که این مربی با بازیکنان مورد نظر خود وارد مذاکره شود.

این در حالی بود که به دلیل مشخص نبودن میزان اعتبارات مالی  و هم چنین حامی مالی نماینده بسکتبال قم در لیگ برتر سرمربی این تیم دستی بسته در مذاکره با بازیکنان مورد نظر خود پیدا کرده بود.

سید عباس آقا کوچکی بیست و نهم شهریور ماه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به زمان اندک تا آغاز بازی های لیگ برتر عنوان کرده بودکه متاسفانه به دلیل تاخیر در تعیین تکلیف وضعیت مالی تیم راه و ترابری سه بازیکن اصلی این تیم به تیم های دیگر نقل مکان کرده اند.

وی هم چنین تعیین تکلیف وضعیت مالی نماینده بسکتبال قم در لیگ برتر را بسیار ضروری دانسته و افزوده بود : بنا بر توافقی که با مدیرکل ورزش و جوانان قم داشته ام تا زمان انعقاد قرارداد خود بدنبال شناسایی بازیکنان مورد نظر هستم  اما تا وضعیت مسایل مالی باشگاه مشخص نباشد نمی توانم با بازیکنانی که مد نظر دارم مذاکره کنم.
وی هم چنین از جدایی رسمی سه بازیکن اصلی نماینده بسکتبال قم در لیگ برتر به نام های اصغر کاردوست ، توماج کریمیان و مجید قاسم زاده  خبر داده بود.

رییس هیات بسکتبال استان قم به عنوان یک مقام آگاه در زمینه آخرین وضعیت نماینده بسکتبال قم در لیگ برتر گفت: هنوز هیچ تفاهم نامه ای با بخش خصوصی در زمینه حمایت از نماینده بسکتبال قم امضا نشده است.

"حسن نادری " افزود : مدیر کل ورزش و جوانان قم شخصا بدنیال جذب یک حامی مالی برای نماینده قم در لیگ برتر بسکتبال است و تا این لحظه هنوز هیج کدام از شرکت ها یا کارخانجات خصوصی قم حمایت رسمی خود را اعلام نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که در فصل گذشته لیگ برتر به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم چهره خوبی از نماینده بسکتبال قم به نمایش بگذاریم نیازمند حضور یک حامی مالی مناسب هستیم.

وی تاکید کرد: مشکلات مالی نماینده قم در لیگ برتر در حالی بود که اکنون بسیاری از بسکتبالیست های معروف کشور با توجه به این سابقه بد تمایلی به حضور در تیم قم را ندارند.

سید عباس آقا کوچکی سرمربی نماینده قم در لیگ برتر بسکتبال نیز روز سه شنبه گفت: با تعدادی از بازیکنان از شهرستان های دیگر به منظور پیوستن به راه و ترابری مذاکره کرده ایم اما با توجه به مشخص نشدن حامی مالی هنوز با هیچ بازیکنی به توافق نهایی نرسیده ایم.