انتقاد مستند ساز قم از بی توجهی اداره کل ورزش نسبت به فرهنگ سازی

  

یک مستند ساز قمی از عدم توجه اداره کل ورزش و جوانان قم نسبت به فرهنگ سازی در ورزش انتقاد کرد.

مستند تلویزیونی 'از کلود تا احمد ' داستان مسلمان شدن بستکبالیست فرانسوی در قم تولید شد و بزودی از یکی از شبکه های سراسری تلویزیون پخش خواهد شد.

این مستند روایتی از مسلمان شدن احمد (کلود) مارکوس، بازیکن 30 ساله‌ی تیم ملی فرانسه و تیم بسکتبال راه و ترابری قم است که به تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله رحیمی تولید شده است.

مستند 30 دقیقه‌ای از کلود تا احمد که هفتمین مستند روح الله رحیمی محسوب می‌شود، توسط سعید طالبی احمدآبادی در مدت دو ماه تصویربرداری شده و تدوین آن نیز به عهده کارگردان این کار بوده است.  

تهیه کننده و کارگردان این مستند در زمینه محتوای آن گفت : این مستند روایت مسلمان شدن احمد (کلود) مارکوس است که در سال 1389 برای بازی در تیم بسکتبال راه و ترابری قم در لیگ برتر به استخدام درآمد.

'روح الله رحیمی ' افزود :این بازیکن پس از چند ماه حضور در ایران پس از تحقیق و تفحص در دین مبین اسلام به این دین گروید و شهادتین را نزد آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید به زبان جاری ساخت.

وی دلیل برانگیخته شدن خود جهت تولید این اثر را جذابیت سوژه ذکر کرد و افزود: اینکه یک بازیکن تیم ملی فرانسه تنها برای گذران زندگی حرفه‌ای خود که ورزش بسکتبال است به ایران می‌‌آید و در این اثنا به دین مبین اسلام علاقه مند شده و به فراگیری قرآن و زبان فارسی می پردازد، به خودی خود، نگاه و توجه هر فیلمساز را به خود جلب می‌ کند.

رحیمی بیان داشت: بخش اصلی این مستند در قم تهیه شده و بخش‌های دیگر آن در شهرهای اصفهان، کیش و کاشان ساخته شده است.

وی  با ابراز گله مندی از مسوولان ورزش استان قم در عدم حمایت از این اثر اظهار داشت: با مسوولان ورزش استان قم جهت تولید یک اثر فاخر از این اتفاق مهم و چشمگیر رایزنی شد اما با برخوردی بسیار سرد و نامهربانانه روبرو شدیم.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم قول مساعد عباس جهان بینی مدیرکل ورزش و جوانان قم نسبت به حمایت از ساخت مستند از کلود تا مارکوس شاهد عدم حمایت او از فرهنگ سازی در ورزش بودیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
ر.خ جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:27 ب.ظ

آقای جهانگیریان عزیز وقتی مدیریت ضعیف باشد باز هم در ادامه شاهد این بی مهری ها خواهیم بود.

حسینی شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ http://smh64.blogfa.com

ای بابا جهان جون کیه که به این حرفا گوش بده و به این چیزها اعتقاد داشته باشه آخه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد